Friday, December 16, 2011

GAMBAR TERKINI ABBY FANA BERTUDUNG

Peminat positif Abby bertudung

ABBY Fana dikenali ramai sebagai selebriti yang serba boleh dalam dunia penyiaran tanah air. Suaranya bukan sahaja sinonim di radio Sinar FM setiap Isnin hingga Jumaat dari pukul 10 pagi hingga 1 petang.

Malah, wajahnya juga antara yang ditatap oleh para penonton rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) di TV3, dua kali seminggu dari pukul 6.30 pagi hingga 9 pagi. Justeru, suara dan penampilan Abby di radio dan televisyen (TV) memang sentiasa menjadi perhatian ramai peminatnya.


“Ada yang kata imej baru saya itu macam fesyen makcik-makciklah, macam kakitangan kerajaanlah, macam cikgu sekolah dan macam-macam lagi. Saya hanya mampu mendengar dan tidak mahu komen lebih-lebih. Biarlah apa orang hendak kata. 

“Bagi saya, isu seperti itu kurang bijak untuk diambil tahu. Ia tidak menjadi kudis buat diri saya. Apa yang penting perubahan ini sebagai suatu hijrah ke arah yang lebih baik demi mencari keredaan Allah. 

“Pada masa sama, ada juga kawan-kawan yang bukan beragama Islam bertanya mengapa saya bertudung selepas menunaikan haji. 

“Soalan yang macam ini, saya perlu jawab bagi memberi kefahaman kepada mereka tentang hukum bertudung dalam Islam. Saya juga perlu menjelaskan bertudung bukan sebab kerana trend atau sebab-sebab lain tetapi hanya kerana Allah dan menurut tuntutan agama,” jelasnya.

Sumber: Utusan Online

No comments:

Search This Blog

Labels